Dersin Adı | KLİNİK İNGİLİZCE II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENG 208 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı hemşirelik alanına uygun İngilizce kullanarak, verilmiş olan görevleri verimli bir şekilde yerine getirmek amacıyla gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders üretken becerilere odaklanma, temelde katılımcıların gerçek yaşamdaki sosyal durumlarla etkileşime girme becerilerini içerir. Program hemşirelik endüstrisinin ilgili alanında metinler ve formatlar hazırlama ve anlama, katılımcılara uygun İngilizce kullanarak görev ve görevleri bir hemşire olarak yönetme ve yürütme konusunda bilgi vermede yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Unit 5 Rehabilitasyon sürecine yardımcı olmak | Besin grafiği hastanın gelişim sürecini tartışmak |
2 | Unit 5 Rehabilitasyon sürecine yardımcı olmak Ödev 1 | Besin grafiği kullanımı |
3 | Unit 6 Hastayı mobilize etmek | Hastayı yataktan kaldırmak |
4 | Unit 6 Hastayı mobilize etmek Ödev 2 | Hasta mobility değerlendirilmesi |
5 | Unit 7 Tıbbi görüntüleme Quiz 1 | Tıbbi görüntüleme ekipmanları |
6 | Unit 7 Tıbbi görüntüleme Ödev 3 | Bilgilendirme ve Kabul formu |
7 | Midterm | |
8 | Uygulama 1 | |
9 | Unit 8 Diyabetli hastalara diyabet yönetiminde yardım etmek Ödev 4 | Diyabet çizelgesi |
10 | Unit 8 Kanda glikoz seviyesi | Kanda glikoz duzeyi anlatımı |
11 | Unit 8 Diyabetli hastalara diyabet yönetiminde yardım etmek Ödev 5 | Diyabet yönetimi |
12 | Unit 8 Diyabetli hastaları diyabet hakkında eğitimek Quiz 2 | Diyabet hasta eğitimi |
13 | Diyabetli hastaları diyabet hakkında eğitimek Ödev 6 | Diyabet hasta eğitimi |
14 | Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Cambridge English for Nursing ,CUP Virginia Allum & Patricia McGarr pre intermediate |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | - | - |
Laboratuvar / Uygulama | 2 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | - | - |
Ara Sınav | - | - |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - | |
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | - | ||
Ara Sınavlar | - | - | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 81 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | ||||||
4 |
| ||||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| X | |||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| ||||||
11 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest